Casemanager Omgevingsverzoeken WABO (36 uur per week)

Ervaren of startende casemanager met een juridische blik? Dan zoeken wij jou!
Voor het team Omgevingsverzoeken binnen thema Omgeving zoeken we een Casemanager Omgevingsverzoeken WABO voor 36 uur per week.
Je gaat aan de slag binnen het team Omgevingsverzoeken. Dit team kent 20 teamleden, waarvan 9 casemanagers (vergunningverleners) Het team werkt aan de professionalisering (met procesgericht werken) en is bezig met de invoering van de Omgevingswet. Dit alles met het oog op een goede en persoonlijke dienstverlening.
Dit ga je doen
Je bent verantwoordelijk voor het totale proces en de inhoud van de verschillende omgevingsverzoeken (meldingen, principeverzoeken en omgevingsvergunningen). Naast bouwen gaat het vaak om kappen, monumenten, strijdig gebruik, slopen, brandveilig gebruik, aanleggen en milieu. Deze verzoeken toets je aan wet- en regelgeving, waaronder het bestemmingsplan, de beheers-verordening, het afwijkingenbeleid en het Bouwbesluit. Om tot een goed eindresultaat te komen, vraag je advies aan interne en externe adviseurs, de intaketafel en dit verwerk je integraal.
- Je stelt bij bezwaren een verweerschrift op en vertegenwoordigt het college bij de bezwaren-commissie
- Je adviseert inwoners en ondernemers over het bestemmingsplan, afwijkingsprocedures, vergunningsvrij bouwen, zowel mondeling als schriftelijk (mail, telefonisch, brief en balie)
Dit ben jij
- HBO werk -en denkniveau, bij voorkeur bouwkundige, planologische of juridische specialisatie
- Je bent een representatieve netwerker en een teamspeler met goede communicatieve vaardigheden
- Je bent digitaal vaardig en hebt affiniteit met procesgericht werken
- Je bent een generalist die werkt als een spin in het web bij de afhandeling van vergunningen, meldingen en principeverzoeken
- Je stuurt op een goede dienstverlening, korte doorlooptijden en een integraal besluit
- Je bent flexibel en hebt gevoel voor ambtelijke, politieke en bestuurlijke verhoudingen
- Je kunt omgaan met conflictsituaties, maar blijft klantgericht
- Je toont initiatief, neemt verantwoordelijkheid, hebt lef en inlevingsvermogen
Dit bieden wij
Voor deze functie in het team Omgevingsverzoeken gelden de volgende arbeidsvoorwaarden:
- Je begint met een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband.
- Het brutosalaris stemmen we af op jouw kennis en ervaring en bedraagt maximaal € 4.048,- (functieschaal 9) op basis van een 36-urige werkweek.
- Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05%. Je kunt het IKB uit laten betalen of besteden aan extra verlof, training of opleiding en aanvulling op je reiskosten.
- Maatschappelijk relevant werk, aandacht voor werk-privébalans, volop faciliteiten om hybride te werken, een goede pensioenregeling etc.: lees vooral de zeven pluspunten waarom je graag bij ons wilt komen werken.
Solliciteer nu
Reageren op deze vacature kan tot uiterlijk 28 maart via de sollicitatiebutton bovenaan deze pagina. Vermeld bij je reactie het vacaturenummer 22-OM-23. Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Rahman Kahraman, Corporate recruiter, 06 81 41 11 84. Voor vragen over de inhoud van de functie kun je terecht bij Gert Zaaijer, teamleider Omgevingsverzoeken, 06 28 23 63 69.
Acquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.