Stemmen per brief

Tussen 10 februari en 3 maart ontvangen alle kiezers die op 17 maart 70 jaar of ouder zijn hun stempluspas en de vragen van de gezondheidscheck. In onze gemeente gaat het om ongeveer 9.300 personen van 70 jaar en ouder.

Tussen 26 februari en 11 maart ontvangt u een tweede envelop. Hierin zitten de documenten, de zogenoemde briefstembescheiden, die kiezers van 70+ nodig hebben als zij hun stem per brief uit willen brengen:

  • een briefstembiljet;
  • een envelop voor het briefstembiljet;
  • een retourenvelop;
  • een stapsgewijze uitleg over het stemmen per brief.

U kunt stemmen door de retourenvelop via de post te versturen. Doet u dat uiterlijk vrijdag 12 maart vóór 17.00 uur om te zorgen dat uw briefstem op tijd aankomt. Briefstemmen die na woensdag 17 maart 21.00 uur aankomen, tellen niet mee. U kunt de retourenvelop ook afgeven bij de receptie van het Cultuurhuis in Doorn. Dit kan tussen woensdag 10 maart en woensdag 17 maart 21.00 uur.

In onderstaand filmpje wordt uitgelegd hoe het stemmen per brief gaat.

 

Vragen over stemmen per brief?

Via 0800-1351 kunt u algemene vragen stellen over het stemmen per brief. De telefoonlijn is 7 dagen per week van 08.00 uur tot 20.00 uur bereikbaar.

U hoeft natuurlijk niet per brief te stemmen. U kunt ook uw stem uitbrengen in het stemlokaal(externe link) of iemand machtigen om uw stem voor u uit te brengen.(externe link)

Heeft u een kwetsbare gezondheid? Dan kunt u ook al eerder komen stemmen

Uitleg stappen briefstemmen

Afgiftepunten voor briefstemmen (openbare kennisgeving)