Adviseur Planning en Control

Beleid en financiën samenbrengen en impact maken voor onze gemeente. Als Adviseur Planning en Control geef je richting aan de financiële koers. Jij zorgt dat cijfers kloppen en bijdragen aan plannen die de samenleving verder brengen. 

  • Locatie: Doorn/hybride
  • Uur: 32-36
  • Niveau: hbo

Solliciteer direct
 

Dit ga je doen

  • Je werkt nauw samen met collega’s van één of meerdere beleidsafdelingen. Samen bewaak je de financiële voortgang. Je draagt bij aan het tot stand komen van begrotingen, bestuursrapportages en jaarstukken
  • Adviseren over uiteenlopende beleidsterreinen zoals duurzaamheid, omgevingsontwikkeling, wonen, mobiliteit, groen, water en klimaat
  • Je hebt een scherp oog voor cijfers maar vooral voor de vraag wat daarachter schuilgaat
  • Meedenken over prioriteiten, risico’s en mogelijkheden om middelen effectiever in te zetten
  • In deze rol ben je gesprekspartner van zowel beleidsmedewerkers, teamleiders en management
  • Binnen het P en C-proces lever je samen met je collega’s betrouwbare rapportages en analyses aan voor het college en de gemeenteraad
  • Bijdragen aan het verder verbeteren van onze processen en werkwijze. Je krijgt ruimte om met verbeterideeën te komen en deze samen met je collega’s uit te voeren

Het team

Je werkt in het team Financiën van circa 20 collega’s. Samen zorgen we ervoor dat de organisatie financieel gezond blijft en dat onze middelen goed worden ingezet. De sfeer is professioneel, collegiaal en betrokken. We werken met korte lijnen, delen onze kennis actief en hebben oog voor elkaar.

Dit bieden wij

Een functie waarin je jouw financiële expertise inzet in een organisatie waar samenwerking en kwaliteit voorop staan.

Verder bieden wij

  • Een salaris tot maximaal € 5.419 bruto per maand (schaal 10, Cao Gemeenten) op basis van een 36-urige werkweek
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% en 201,6 verlofuren bij een fulltime dienstverband
  • De mogelijkheid om hybride te werken met goede faciliteiten daarvoor
  • Een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband
  • Een goed bereikbaar gemeentekantoor in het centrum van Doorn

Bekijk vooral onze 7 pluspunten waarom je bij ons wilt werken.

Dit ben jij

  • Je hebt een relevante hbo-opleiding afgerond
  • Je hebt minimaal enkele jaren ervaring binnen gemeentelijke financiën, bij voorkeur in een P en C- of adviserende rol
  • Je kunt complexe financiële informatie helder vertalen voor niet-financiële collega’s
  • Je hebt een sterk analytisch vermogen en een goed gevoel voor bestuurlijke verhoudingen
  • Je bent resultaatgericht, zorgvuldig en denkt in oplossingen

Dit zijn wij

Utrechtse Heuvelrug is een groene en mooie gemeente met ruim 50.000 inwoners in zeven karakteristieke dorpen in een bosrijk landschap midden in het land. Het oude cultuurlandschap en het aangrenzende rivierengebied maken het plaatje compleet. Een zeer geliefde plek om te wonen, werken en recreëren.

Bij ons zijn de lijnen kort en is de sfeer informeel. Samen met inwoners, ondernemers, partners en bestuurders werken we met visie en ambitie aan actuele thema’s. Het werk neemt toe en op een aantal thema’s willen we sneller resultaat boeken. Daarom investeren we in onze organisatie. We zoeken nog meer bevlogen professionals. Jong of ouder, met veel ervaring of net afgestudeerd.

Solliciteren

Ben je enthousiast? En je wil bij ons komen werken?

Solliciteer direct

Voor vragen over het sollicitatieproces kun je contact opnemen met onze recruiter Simone Polman. Voor vragen over de inhoud van de functie kun je terecht bij Teamleider Financiën, Elise van As via 06 12 75 92 29.

De vacature staat open tot we de juiste kandidaat hebben aangenomen. We streven ernaar binnen een week te reageren op je sollicitatie.

Simone Polman

Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met onze recruiter Simone Polman.