Casemanager Omgevingsverzoeken

Ben jij maatschappelijk betrokken en heb je affiniteit met de fysieke leefomgeving? Ben jij sterk in adviseren, kun jij juridisch redeneren en werk jij procesgericht? Dan hebben wij de uitdaging voor jou!

  • Locatie: Doorn/hybride
  • Uur: 32-36
  • Niveau: hbo

Solliciteer direct

Dit ga je doen

Als casemanager neem je de omgevingsverzoeken in behandeling. Van een eenvoudige aanvraag voor een dakkapel of kapvergunning tot aan ingewikkelde bouwplannen. Als vooroverleg, als melding of als vergunning. Jij toetst de aanvraag aan wet- en regelgeving. Bijvoorbeeld aan het Omgevingsplan, de Verordeningen, het Besluit activiteiten leefomgeving en het Besluit bouwwerken leefomgeving. Voor een goed eindresultaat vraag je advies aan interne en externe adviseurs (stedenbouwer, ecoloog, bomendeskundige, mobiliteitsdeskundige, constructeur enzovoort). Met dat advies neem je het besluit om de vergunning wel of niet te verlenen. Hierbij zorg je voor een gegronde onderbouwing met de juiste belangenafweging.

In dit hele traject heb je nauw contact met de aanvrager en ben je het eerste aanspreekpunt. Je hebt meerdere aanvragen in beheer en begeleidt het traject van A tot Z. Je staat hierin naast de bewoner of ondernemer. Je adviseert en denkt mee in mogelijkheden om plannen binnen de kaders van het omgevingsplan, de algemene regels en de procedures mogelijk te maken. Dit doe je mondeling en schriftelijk (mail, telefonisch, brief en soms aan de balie).

Team

In deze functie ga je werken in het team Omgevingsverzoeken. Een team van 23 teamleden, waarvan 9 casemanagers (vergunningverleners).

Dit bieden wij

Een afwisselende en dynamische functie met veel persoonlijk contact met onze inwoners. Je denkt echt mee om plannen mogelijk te maken en levert een belangrijke bijdrage aan het verlenen van de vergunning. Daarnaast werk je in een enthousiast en ambitieus team dat zich richt op versneld duurzame woningen bouwen op de manier van ’groen gaan we doen’.

Verder bieden wij:

  • Een brutomaandsalaris tot maximaal € 4.908 op basis van een 36-urige werkweek (schaal 9 CAO Gemeenten)
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% en 194,4 verlofuren op basis van 36-urige werkweek
  • De mogelijkheid en goede faciliteiten om hybride te werken
  • Een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband
  • Een goed bereikbaar gemeentekantoor in het centrum van Doorn

Lees onze 7 pluspunten waarom je bij onze gemeente moet komen werken.

Dit ben jij

Zaken uitzoeken en creatief meedenken in mogelijkheden  zodat inwoners hun plannen kunnen realiseren vind jij leuk. Je hebt gevoel voor politieke verhoudingen en maakt op een natuurlijke manier de juiste belangenafweging. Verder heb je de touwtjes in handen en zorgt je dat het proces goed verloopt. Je maakt gemakkelijk contact en kunt je verhaal goed onderbouwen.

Verder vragen wij:

  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding. Bij voorkeur in de richting van planologie of rechten
  • Je kunt juridisch redeneren
  • Relevante werkervaring in een vergelijkbare functie is een pre
  • Je werkt proces- en resultaatgericht

Dit zijn wij

Utrechtse Heuvelrug is een groene en mooie gemeente met circa 50.000 inwoners in zeven karakteristieke dorpen in een bosrijk landschap midden in het land. Het oude cultuurlandschap en het aangrenzende rivierengebied maken het plaatje compleet. Een zeer geliefde plek om te wonen, werken en recreëren.

Bij ons zijn de lijnen kort en is de sfeer informeel. Samen met inwoners, ondernemers, partners en bestuurders werken we met visie en ambitie aan actuele thema’s. Het werk neemt toe en op een aantal thema’s willen we sneller resultaat boeken. Daarom investeren we in onze organisatie. We zoeken nog meer bevlogen professionals. Jong of ouder, met veel ervaring of net afgestudeerd.

Solliciteren

Ben je enthousiast? En wil je binnen onze gemeente impact maken?

Solliciteer direct

Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met onze recruiter Simone Polman. Voor vragen over de inhoud van functie kun je terecht bij Gert Zaaijer, teamleider Omgevingsverzoeken via 06 28 23 63 69.

Reageren op deze vacature kan tot en met 14 augustus. Na deze datum ontvang je zo snel mogelijk een terugkoppeling op je sollicitatie.

De eerste gespreksronde is op 18 augustus in de middag en de tweede op 21 augustus in de middag. Houd je hier alvast rekening mee?

Kun je niet op de genoemde data? Solliciteer dan zo snel mogelijk en geef in je motivatiebrief aan wanneer je wel beschikbaar bent.

Bij indiensttreding vragen wij om een ‘Verklaring omtrent gedrag’.

Simone Polman

Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met onze recruiter Simone Polman.

Simone Polman

Acquisitie stellen wij niet op prijs.