Medewerker backoffice Sociaal Domein
Wil je een bijdrage leveren aan het juist en snel afhandelen van (zorg)hulpvragen? Zorg jij als medewerker backoffice Sociaal Domein dat het aanvraag- en beschikkingsproces voor het leerlingenvervoer, de Jeugdwet en de Wmo soepel verloopt? Lees dan snel verder.
- Locatie: Doorn/hybride
- Uur: 24
- Niveau: mbo-4

Dit ga je doen
Als medewerker Backoffice Sociaal Domein ondersteun jij de consulenten van onze Stichting Sociale Dorpsteams. Daar melden inwoners zich met een hulpvraag. Jij neemt de aanvraag met het advies van de Stichting Sociale Dorpsteam in behandeling en zorgt dat de zorg verleend en betaald wordt. Je denkt mee met consulenten en andere betrokkenen over hoe een aanvraag of verwijzing het beste behandeld en verwerkt kan worden. Daarnaast voegen we de taken voor de beoordeling en toekenning van aanvragen leerlingenvervoer toe aan het team. Dit maakt de functie extra uitdagend.
Aan welke werkzaamheden kan je denken?
- Beoordelen en verwerken van aanvragen en verwijzingen in de digitale systemen en beschikkingen opmaken
- Zorg dragen voor de administratie met aanbieders van Wmo en jeugdhulp door geautomatiseerde berichten en met het CAK en de Sociale Verzekeringsbank (SVB)
- Zorgen voor de financiële administratie met betrekking tot leerlingenvervoer, zoals het uitbetalen van een kilometervergoeding
- Schriftelijk en telefonisch vragen van zorgaanbieders, consulenten, inwoners en anderen beantwoorden
- Mutaties verwerken en afhandelen
- Toetsen en uitvoeren regelingen zoals gehandicaptenparkeerkaarten, mantelzorgcompliment, hoge zorgtoeslag en de Peuterregeling
Het team
Gezond en veilig leven en wonen in Utrechtse Heuvelrug. Dat is waar wij dagelijks aan bijdragen. Onze professionals hebben hart voor de samenleving en zetten zich daar dagelijks met veel energie voor in. Dit doen wij door ondersteuning te bieden aan inwoners die dat nodig hebben. Je gaat werken bij team Uitvoering van thema Samenleving. Dit team bestaat uit zo’n 20 collega’s die werken op het gebied van maatschappelijke ondersteuning, zorg, subsidies, kinderopvang en leerplicht. Het team Uitvoering werkt nauw samen met het team Regie en Faciliteren en met de Sociale Dorpsteams.
Dit bieden wij
Een afwisselende baan in een hecht en professioneel team dat het verschil wil maken voor onze inwoners. Het is een dynamische functie omdat je veel moet schakelen tussen diverse betrokkenen en belanghebbenden. Daarbij maak jij het verschil in hoe het proces verloopt.
Verder bieden wij
- Een brutomaandsalaris van maximaal € 4.297 op basis van een 36-urige werkweek (schaal 8 Cao Gemeenten)
- Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% en 201,6 verlofuren
- De mogelijkheid voor hybride werken. En goede faciliteiten daarvoor
- Een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband
- Een goed bereikbaar gemeentekantoor in het centrum van Doorn
Bekijk vooral onze 7 pluspunten waarom je bij ons wilt werken.
Dit ben jij
Je bent een enthousiaste en verbindende collega. Je houdt van aanpakken en werkt graag samen. Je weet maatwerk toe te passen in situaties waarin dat logisch is, maar verliest de wet- en regelgeving niet uit het oog. Dit kan je ook overbrengen naar de aanvragers.
Verder vragen wij
- Minimaal een mbo-4 opleiding
- Je weet digitaal je weg te vinden
- Ervaring met administratieve processen in de zorg en/of bij een gemeente is een pre
- Ervaring met het aanvraagproces van leerlingenvervoer is een pre
Dit zijn wij
Utrechtse Heuvelrug is een groene en mooie gemeente met ruim 50.000 inwoners in zeven karakteristieke dorpen in een bosrijk landschap midden in het land. Het oude cultuurlandschap en het aangrenzende rivierengebied maken het plaatje compleet. Een zeer geliefde plek om te wonen, te werken en te recreëren.
Bij ons zijn de lijnen kort en is de sfeer informeel. Samen met inwoners, ondernemers, partners en bestuurders werken we met visie en ambitie aan actuele thema’s. Het werk neemt toe en op een aantal thema’s willen we sneller resultaat boeken. Daarom investeren we in onze organisatie. We zoeken nog meer bevlogen professionals. Jong of ouder, met veel ervaring of net afgestudeerd.
Solliciteren
Ben je enthousiast? En je wil bij ons komen werken? Solliciteer direct!
Voor vragen over de functie kun je terecht bij Laura van Voorst, teamleider Uitvoering via 06 28 24 18 72. Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met onze recruiter Simone Polman via 06 43 75 12 51 of simone.polman@heuvelrug.nl.
Reageren op deze vacature kan tot en met 15 juni via de sollicitatiebutton. Op 16 juni ontvang je een terugkoppeling op je sollicitatie. De eerste gespreksronde is op 18 juni 2025. Houd je hier alvast rekening mee? Ben je verhinderd op deze datum? Solliciteer dan zo snel mogelijk en geef in je motivatiebrief aan wanneer je wel beschikbaar bent.
Bij indiensttreding vragen wij om een ‘Verklaring Omtrent Gedrag’.
Vragen over deze vacature?
Neem dan contact op met onze recruiter Simone Polman.

Acquisitie stellen wij niet op prijs.