Met de 'subsidieregeling Jeugd’ ondersteunen wij een de volgende activiteiten voor jongeren:

  • speelweken
  • scouting

Hieronder leest u hoe u een aanvraag doet. In de checklist ziet u of uw idee aan de voorwaarden voldoet.  

Voor uw aanvraag heeft u nodig:

  • een beschrijving van uw activiteit
  • een begroting van uw activiteit
  • gaat om het scouting? Stuur dan ook een door het bestuur ondertekende, geanonimiseerde lijst van de deelnemers met geboortedatum en woonplaats van de deelnemers mee
  • e-Herkenning: als u namens een organisatie of een stichting een aanvraag doet. Voor een aanvraag met eHerkenning heeft u minimaal niveau 3 nodig. Hoe hoger het niveau van eHerkenning, hoe meer gevoelige informatie u kunt uitwisselen. Lees hier meer over op de website van eHerkenning(externe link)
  • DigiD: als u op persoonlijke titel een aanvraag doet

Wij nemen alleen complete aanvragen in behandeling.

Hoe werkt het?

Welk bedrag kan ik aanvragen?

  • Wilt u een speelweek organiseren? Dan kunt u bij een deelname van minimaal 100 kinderen een maximaal bedrag van € 1.500 aanvragen. Bij een deelname van minimaal 1000 kinderen kunt u een maximum bedrag van € 7.500 aanvragen. De financiële bijdrage van de gemeente is maximaal 35% van de totaal benodigde kosten (naar inschatting van het college)
  • Organiseert u scoutingactiviteiten? Dan kunt u een bijdrage van € 20 per deelnemer per jaar aanvragen

De financiële bijdrage van de gemeente is alleen voor de kosten die u maakt voor het organiseren van de activiteit. De volgende kosten komen in aanmerking voor subsidie:

  • huur materiaal (tenten, toiletwagen e.d.)
  • huur locatie
  • promotiemateriaal
  • verzekeringen
  • kantoorbenodigdheden
  • EHBO
  • Organisatiekosten
  • Reiskostenvergoeding vrijwilligers
  • Bouwmaterialen voor activiteiten
  • Consumpties voor deelnemers

Subsidie voor jeugdactiviteiten aanvragen

Check eerst of uw activiteit aan de voorwaarden voldoet. Vervolgens heeft u een activiteitenplan en een begroting nodig. Voor het aanvragen van een financiële bijdrage voor scoutingactiviteiten heeft u daarnaast een geanonimiseerde lijst van deelnemers nodig, met woonplaats en geboortedatum, ondertekend door het bestuur van de Scouting.

Het indienen gaat online. Hiervoor heeft u eHerkenning nodig. Heeft u (nog) geen eHerkenning? Dan kunt u het aanvraagformulier bij ons opvragen en met de overige benodigde documenten per e-mail naar ons toesturen.

Wanneer dien ik mijn aanvraag in ?

Uw subsidieaanvraag moet 1 september van het jaar voorafgaand aan het jaar waarin de activiteiten plaatsvinden bij ons binnen zijn.

Subsidie jeugdactiviteiten aanvragen