Trainee Casemanager Omgevingsverzoeken
Start: 1 september 2025
Locatie: Doorn/hybride
Uur: 36
Niveau: hbo-wo
Midden in het land en midden in de samenleving
Werken aan je eigen toekomst en maatschappelijk impact maken. Dit doe je via het Traineeship Midden-Nederland. Met jouw hbo- of wo-diploma op zak, krijg je jouw eigen opdracht binnen één van de deelnemende gemeenten en word je twee jaar lang begeleid op de werkvloer. Elke vrijdag trek je op met andere trainees die deelnemen aan dit Traineeship. Je volgt trainingen, coachingssessies, deelt ervaringen en samen werk je met alle trainees aan een regionale opdracht. De overige dagen werk je aan jouw ontwikkeling binnen jouw vakgebied bij een van de gemeenten uit de regio.
Dit kun je verwachten
- Je maakt dagelijks het verschil voor inwoners en ondernemers
- Je groeit dagelijks binnen jouw vakgebied
- Elke vrijdag word je verder uitgedaagd om kennis op te doen en vaardigheden te ontwikkelen
- Op jouw afgestemde behoefte contact met een mentor op de werkvloer
- Maandelijks geplande intervisie momenten
- Goede arbeidsvoorwaarden hier lees je verder in deze tekst meer over
- Leuke en gave activiteiten met de verschillende trainees en collega’s
- Je start met het opbouwen van je zakelijke netwerk
- Verreweg het allerbelangrijkste: Je krijgt een uitdagende werkomgeving waar leren en ontwikkelen centraal staat
Wat ga je doen?
Als trainee werk je veel samen met de seniormedewerker die jou de kneepjes van het vak laat zien. Je werkt in een fijn team met andere professionals bij wie je ook met vragen terechtkunt. Als casemanager neem je de omgevingsverzoeken in behandeling. Van een eenvoudige aanvraag voor een dakkapel of kapvergunning tot aan ingewikkelde bouwplannen Als vooroverleg, als melding of als vergunning. Jij toetst de aanvraag aan wet- en regelgeving. Bijvoorbeeld aan het Omgevingsplan, de Verordeningen, het Besluit activiteiten leefomgeving en het Besluit bouwwerken leefomgeving. Voor een goed eindresultaat vraag je advies aan interne en externe adviseurs (stedenbouwer, ecoloog, bomendeskundige, mobiliteitsdeskundige, constructeur enzovoort). Met dat advies neem je het besluit om de vergunning wel of niet te verlenen. Hierbij zorg je voor een gegronde onderbouwing met de juiste belangenafweging.
In dit hele traject heb je nauw contact met de aanvrager en ben je het eerste aanspreekpunt. Je hebt meerdere aanvragen in beheer en begeleidt het traject van A tot Z. Je staat hierin naast de inwoner of ondernemer. Je adviseert en denkt mee in mogelijkheden om plannen binnen de kaders van het omgevingsplan, de algemene regels en de procedures mogelijk te maken. Dit doe je mondeling en schriftelijk (mail, telefonisch, brief en soms aan de balie).
Gemeente en team
Je gaat aan de slag bij de gemeente Utrechtse Heuvelrug, binnen het team Omgevingsverzoeken. De 23 collega’s zijn verdeeld in de volgende clusters: projectleiders en project-ondersteuner, 9 casemanagers (vergunningverleners), relatiemanager bedrijven en administratieve ondersteuning. We werken thuis en op kantoor. Je kunt ontdekken wat bij je past. Wij zien je wel graag zo’n twee dagen per week in Doorn.
Wat kun jij
Jij bent een enthousiaste starter en staat te popelen om aan de slag te gaan. Voor deze functie zoeken wij een medewerker met tenminste een afgeronde hbo/wo-opleiding, bij voorkeur Ruimtelijke Ordening en/of Planologie
- Je hebt affiniteit met projectmatig en procesgericht werken
- Je bent communicatief vaardig
- Je pakt regie
- Je bent oplossingsgericht
- Je kunt omgaan met conflictsituaties, maar blijft klantgericht
Wat krijg je
Een salaris afhankelijk van opleidingsniveau. Voor hbo: € 3.561 en voor wo: € 3.830 bruto per maand bij 36 uur (schaal 9 Cao Gemeenten, peildatum 1 april 2025).
- Ook ontvang je een (IKB) budget van 17,05% van jouw salaris dat je naar eigen wens in kan zetten voor bijvoorbeeld meer salaris of extra verlof
- Je start per 1 september 2025 met een jaarcontract met daarna uitzicht op een vast dienstverband bij goed functioneren
- Ruim 5 weken vakantieverlof met de mogelijkheid om extra verlof te kopen
- Reiskosten- en thuiswerkvergoeding
- Thuiswerkfaciliteiten
- Goede pensioenregeling
Dit zijn de algemene voorwaarden vanuit het Traineeship en deze zijn voor alle trainees gelijk. Per gemeente kunnen er kleine verschillen zijn. Voor extra/afwijkende voorwaarden kun je de lokale website van de gemeente bekijken.
Solliciteren
Leuk dat je interesse hebt in deze functie! Solliciteren kan via onderstaande link. Graag ontvangen wij voor 18 augustus van jou een motivatie en jouw cv. Je hoort 19 augustus of je wordt uitgenodigd voor de eerste gespreksronde. De eerste gespreksronde is op 21 augustus, De tweede gespreksronde op 28 augustus. Houd je hier alvast rekening mee? Kun je niet op de genoemde data? Solliciteer dan zo snel mogelijk en geef in je motivatiebrief aan wanneer je wel beschikbaar bent.
Meer weten?
Twijfel je nog of wil je meer informatie? Wij staan je graag te woord! Je mag voor inhoudelijke vragen contact opnemen met teamleider Gert Zaaijer via 06 28 23 63 69. Voor vragen over het traineeship of de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met recruiter Simone Polman.
Simone Polman
Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met onze recruiter Simone Polman.
