Adviseur Mobiliteit
Ben jij een adviseur mobiliteit die verder kijkt dan alleen verkeer?
Met jouw vakkennis, energie en frisse ideeën draag je bij aan een veilige, duurzame en leefbare gemeente. Je werkt samen met collega’s, inwoners en partners aan slimme mobiliteitsoplossingen, van verkeersveiligheid tot bereikbaarheid en leefbaarheid. Klinkt dit als een uitdaging voor jou? Dan zijn we benieuwd naar jou!
- Locatie: Doorn
- Uur: 32-36
- Niveau: hbo-wo

Dit ga je doen
Als adviseur mobiliteit verbind je beleid, uitvoering en strategie. Je overziet wat jouw adviezen en besluiten betekenen voor collega’s en inwoners en weet dit helder te communiceren. Jij bent daarnaast direct betrokken en aanspreekpunt bij de uitvoering van de maatregelen uit de plannen die je opstelt.
Concreet ga je aan de slag met:
- Uitvoeren van verkeersonderzoeken
- Adviseren over projecten uit de Uitvoeringsagenda Mobiliteitsplan, herinrichting van de openbare ruimte en ruimtelijke ontwikkelingen (zoals nieuwbouwplannen en verkeerskundige vraagstukken)
- Trekken van beleids- en uitvoeringsprojecten, zoals een wegcategoriseringsplan of een visie op wandelen in de gemeente
- Bedenken en realiseren van kleine verkeerskundige oplossingen in samenwerking met collega’s
- Beantwoorden van vragen over onder andere bereikbaarheid, verkeersveiligheid, leefbaarheid, parkeren en fietsen. Zowel binnen de organisatie als daarbuiten
Dit bieden wij
Een veelzijdige rol waarin je het verschil maakt voor de inwoners van onze gemeente. Je ziet jouw adviezen terug in de dagelijkse praktijk. Daarbij krijg je de ruimte om initiatief te nemen, mee te denken op strategisch niveau en tegelijkertijd met concrete oplossingen aan de slag te gaan.
Je werkt samen met enthousiaste collega’s uit verschillende vakgebieden en hebt veel contact met inwoners en externe partners. Zo verbind je beleid en uitvoering, en draag je direct bij aan een veilige en leefbare omgeving.
Verder bieden wij
- Een brutomaandsalaris van maximaal € 5.519 op basis van een 36-urige werkweek (schaal 10 Cao-Gemeenten)
- Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% en 201,6 verlofuren
- De mogelijkheid voor hybride werken. En goede faciliteiten daarvoor
- Een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband
- Een goed bereikbaar gemeentekantoor en gemeentewerf in het centrum en aan de rand van Doorn
Bekijk vooral onze 7 pluspunten waarom je bij ons wilt werken.
Dit ben jij
Een teamspeler die plezier heeft in zijn werk en dit ook naar anderen uitstraalt. Iemand die over de grenzen van zijn vakgebied kijkt en verbanden legt tussen processen en ontwikkelingen, die kansen en uitdagingen ziet en deze vertaalt in praktische toepassingen. Iemand die zich voortdurend bewust is van zijn dienstverlenende taak en zich daarnaar gedraagt.
Verder vragen wij
- Minimaal hbo werk- en denkniveau op het gebied van verkeer en vervoer
- Minimaal 3 jaar ervaring in een verkeerskundige functie
- Ervaring met adviseren op strategisch en tactisch niveau
- Ervaring en/of affiniteit met participatie, inspraak en projectmatig werken
- Vaardigheid in het opstellen van verkeerskundige ontwerpuitgangspunten en het kunnen doorgronden van civieltechnische ontwerpen (VO, DO)
- Het vermogen om verschillen in opvattingen te overbruggen en partijen te verbinden
- Kennis van relevante wetgeving en procedures
Dit zijn wij
Utrechtse Heuvelrug is een groene en mooie gemeente met ruim 50.000 inwoners in zeven karakteristieke dorpen in een bosrijk landschap midden in het land. Het oude cultuurlandschap en het aangrenzende rivierengebied maken het plaatje compleet. Een zeer geliefde plek om te wonen, werken en recreëren.
Bij ons zijn de lijnen kort en is de sfeer informeel. Samen met inwoners, ondernemers, partners en bestuurders werken we met visie en ambitie aan actuele thema’s. Het werk neemt toe en op een aantal thema’s willen we sneller resultaat boeken. Daarom investeren we in onze organisatie. We zoeken nog meer bevlogen professionals. Jong of ouder, met veel ervaring of net afgestudeerd.
Solliciteren
Ben je enthousiast? En je wil bij ons komen werken?
Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met onze recruiter Simone Polman. Voor vragen over de inhoud van de functie kun je terecht bij Ineke Albers, teamleider Beheer via 06 18 50 44 59.
Reageren op deze vacature kan tot en met 12 november. Na deze datum ontvang je zo snel mogelijk een terugkoppeling op je sollicitatie.
De eerste gespreksronde is op 18 november in de ochtend en de tweede gespreksronde op 25 november in de ochtend. Houd je hier alvast rekening mee? Kun je niet op de genoemde data? Geef dan in je motivatiebrief aan wanneer je wel beschikbaar bent.
Bij indiensttreding vragen wij om een ‘Verklaring Omtrent Gedrag’.
Simone Polman
Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met onze recruiter Simone Polman.

Acquisitie stellen wij niet op prijs.