Beleidsmedewerker sociaal domein - Wmo

Maak jij het verschil in het leven van onze inwoners door het ontwikkelen en implementeren van Wmo-beleid? Met jouw Wmo-expertise vertaal je maatschappelijke behoeften naar helder en uitvoerbaar beleid. Klinkt dit als jouw volgende uitdaging?

  • Locatie: Doorn/hybride
  • Uur: 32
  • Niveau: hbo-wo

Solliciteer direct

Dit ga je doen

Met je collega’s van het team Regie en Faciliteren werk je aan onze opgaven in het sociaal domein. Je focus ligt daarbij op de Wmo. Waar nodig leg je de link met aangrenzende beleidsterreinen. Je signaleert, inventariseert en analyseert relevante maatschappelijke ontwikkelingen. Je werkt mee aan het opstellen van beleid, geeft adviezen en maakt concrete actieplannen. Je stelt binnen je eigen beleidsdomein overeenkomsten en (subsidie)contracten op.

De voorzieningen vanuit de Wmo kopen we gezamenlijk in met de gemeenten uit de regio Zuidoost-Utrecht. Je legt de verbinding tussen wat er in onze gemeente gebeurt of nodig is en het regionaal inkoop- en contractmanagement. Je werkt daarin nauw samen met collega’s uit de regio en neemt deel aan regionale werkgroepen.

Daarnaast is er een belangrijke opgave voor de omslag naar het voorveld. De sociale basis binnen onze gemeente behouden en waar nodig versterken. Vanuit landelijke en regionale beleidskaders pak je regie en faciliteer je onze partners om samen met hen resultaten te bereiken. Je monitort en evalueert de uitvoering en effecten en stuurt zo nodig bij.

Soms geef je ook zelf leiding aan (deel)projecten binnen het thema Samenleving. We gebruiken daarvoor steeds vaker data. Via kwantitatieve en kwalitatieve analyses bepaal je samen met collega’s de meest effectieve inzet voor onze doelen. Aan de hand van deze data voer je samen met contractbeheer gesprekken met zorgaanbieders over je constatering. 

Je werkt lokaal en regionaal in de regio Zuidoost Utrecht. 

Dit bieden wij

Beleidsmedewerker sociaal domein is een uitdagende en afwisselende functie in een team met leuke collega’s en in een regio waar samenwerken en samen leren centraal staat.

Verder bieden wij

  • Een brutomaandsalaris van maximaal € 5.419 op basis van een 36-urige werkweek (schaal 10 Cao Gemeenten)
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% en 201,6 verlofuren op basis van een 36-urige werkweek
  • De mogelijkheid voor hybride werken. En goede faciliteiten daarvoor
  • Een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband
  • Een goed bereikbaar gemeentekantoor in het centrum van Doorn

Bekijk vooral onze 7 pluspunten waarom je bij ons wilt werken.

Dit ben jij

Je bent creatief in je werk en oplossingsgericht en praktisch. Je hebt een actieve houding en houdt overzicht. Ook wanneer je onder tijdsdruk aan meerdere dossiers tegelijk werkt. Je bekijkt maatschappelijke vraagstukken vanuit meerdere invalshoeken. 

Met jouw kennis en ervaring in het sociaal domein, bij voorkeur op het gebied van Wmo, weet je welke uitdagingen en ontwikkelingen er spelen bij gemeenten. Je maakt gemakkelijk verbinding met partners en inwoners en weet hoe je snel een netwerk opbouwt.

Je hebt kennis van en ervaring met politiek-bestuurlijke processen. Je hebt kennis van budgetbeheer of kunt je dat eigen maken. Je hebt een scherp bewustzijn van de verschillende rollen en verantwoordelijkheden binnen onze organisatie en denkt actief mee met je omgeving. Je weet wanneer je met de juiste persoon moet schakelen. Flexibiliteit en mee kunnen bewegen is voor jou vanzelfsprekend. Toch blijf je koersvast en stevig in je aanpak. 

Je bent digitaal en telefonisch bereikbaar en regelmatig op kantoor aanwezig. Je bent flexibel in taken en werktijden. Bijvoorbeeld als je gevraagd wordt aanwezig te zijn bij raadsvergaderingen in de avonduren.

Verder vragen wij

  • Hbo/academisch werk- en denkniveau
  • Zelfstandigheid en initiatief
  • Sterke communicatieve vaardigheden
  • Verantwoordelijkheid en resultaatgerichtheid
  • Goede Excelvaardigheden en affiniteit met statistiek
  • Kennis van en ervaring met de Wet maatschappelijke ondersteuning

Dit zijn wij 

Utrechtse Heuvelrug is een groene en mooie gemeente met ruim 50.000 inwoners in zeven karakteristieke dorpen in een bosrijk landschap midden in het land. Het oude cultuurlandschap en het aangrenzende rivierengebied maken het plaatje compleet. Een zeer geliefde plek om te wonen, werken en recreëren. 

Bij ons zijn de lijnen kort en is de sfeer informeel. Samen met inwoners, ondernemers, partners en bestuurders werken we met visie en ambitie aan actuele thema’s. Het werk neemt toe en op een aantal thema’s willen we sneller resultaat boeken. Daarom investeren we in onze organisatie. We zoeken nog meer bevlogen professionals.

Solliciteren

Solliciteer direct

Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met onze HR-adviseur Gereke Booij via 06 39 49 62 58 of gereke.booij@heuvelrug.nl. Voor vragen over de inhoud van de functie kun je terecht bij Marianne van der Mijden via 06 28 23 58 22 of marianne.vandermijden@heuvelrug.nl of Ted Benschop via 06 13 73 99 87 of ted.benschop@heuvelrug.nl.

Deze vacature staat intern en extern uit. Bij gelijke geschiktheid gaat een interne kandidaat voor.

Reageren op deze vacature kan tot en met woensdag 2 juli via de sollicitatiebutton. Na deze datum krijg je zo snel mogelijk een terugkoppeling op je sollicitatie.

De eerste gespreksronde is op maandagmorgen 7 juli en bestaat uit een gesprek van ongeveer 45 minuten. De tweede gespreksronde is op woensdagmiddag 8 of donderdagmorgen 9 juli. Houd je hier alvast rekening mee? Kun je niet op de genoemde data? Solliciteer dan zo snel mogelijk en geef in je motivatiebrief aan wanneer je wel kunt. In uitzonderlijke gevallen kunnen we kijken naar alternatieve data.

Bij indiensttreding vragen wij om een ‘Verklaring Omtrent Gedrag’.

Acquisitie stellen wij niet op prijs.