Procesleider subsidieverlening
Zorg jij voor heldere kaders waarbinnen maatschappelijke organisaties onze subsidiemogelijkheden kunnen gebruiken? Als procesleider subsidieverlening geef jij richting aan het subsidiebeleid. Klinkt dit als jouw volgende uitdaging?
Locatie: Doorn/hybride
Uur: 24
Niveau: hbo-wo

Dit ga je doen
Met je collega’s van thema Samenleving werk je aan onze opgaven in het brede sociale domein. Je ontwikkelt, implementeert en evalueert het subsidiebeleid. Het is belangrijk om daarbij in te spelen op de ontwikkelingen in de omgeving. Je ondersteunt collega’s in het gebruik van subsidies 'als instrument om doelstellingen te bereiken'. Zet creatieve ideeën om naar concrete plannen en vertaalt die naar de verordening en de beleidsregels. Je bent vraagbaak en adviseur voor de collega’s als het gaat om de subsidieverlening.
We gebruiken steeds meer data. Door kwantitatieve en kwalitatieve analyses bepaal je samen met collega’s de meest effectieve inzet om onze doelen te halen.
Als procesleider zorg je ervoor dat het proces van subsidieverlening goed verloopt. Een goede dienstverlening aan inwoners en maatschappelijke organisaties (de aanvragers) en binnen de juridische kaders. Je hebt een belangrijke rol bij het vaststellen van de kaders en het zó begeleiden van het proces dat iedereen graag zijn verantwoordelijkheid neemt.
Dit bieden wij
We bieden je een uitdagende en afwisselende functie in een team met leuke collega’s. Je staat daarbij in directe verbinding met de samenleving.
Verder bieden wij
• Een brutomaandsalaris van maximaal € 5.419 op basis van een 36-urige werkweek (schaal 10 Cao Gemeenten)
• Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% en 201,6 verlofuren op basis van een 36-urige werkweek
• De mogelijkheid voor hybride werken. En goede faciliteiten daarvoor
• Een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband
• Een goed bereikbaar gemeentekantoor in het centrum van Doorn
Bekijk vooral onze 7 pluspunten waarom je bij ons wilt werken.
Dit ben jij
Je bent creatief in je werk, oplossingsgericht en praktisch. Je hebt een actieve houding en houdt overzicht. Ook wanneer je onder tijdsdruk aan meerdere dossiers tegelijk werkt.
Met jouw juridische achtergrond sla je een brug tussen de juridische en financiële vereisten en wat inwoners en maatschappelijke organisaties nodig hebben om bij te dragen aan onze doelstellingen. Je schakelt makkelijk tussen verschillende perspectieven.
Met jouw kennis en ervaring binnen het gemeentelijke sociaal domein weet je welke uitdagingen en ontwikkelingen er spelen bij gemeenten. Je maakt gemakkelijk verbinding en weet hoe je snel een netwerk opbouwt.
Je hebt kennis van en ervaring met politiek-bestuurlijke processen. Je hebt een scherp bewustzijn van de verschillende rollen en verantwoordelijkheden binnen onze organisatie en denkt actief mee met je omgeving. Je weet wanneer je met wie moet schakelen. Flexibiliteit en meebewegen zijn voor jou vanzelfsprekend maar je blijft koersvast en stevig in je aanpak.
Je bent digitaal en telefonisch bereikbaar en zorgt ervoor dat je regelmatig op kantoor aanwezig bent. Je bent flexibel in taken en werktijden. Bijvoorbeeld als je gevraagd wordt aanwezig te zijn bij raadsvergaderingen in de avonduren.
Verder vragen wij
- Hbo/academisch werk- en denkniveau
- Zelfstandigheid en initiatief
- Sterke communicatieve vaardigheden
- Verantwoordelijkheid en resultaatgerichtheid
- Goede Excelvaardigheden
- Kennis van en ervaring met de Algemene wet bestuursrecht
Dit zijn wij
Utrechtse Heuvelrug is een groene en mooie gemeente met ruim 50.000 inwoners in zeven karakteristieke dorpen in een bosrijk landschap midden in het land. Het oude cultuurlandschap en het aangrenzende rivierengebied maken het plaatje compleet. Een zeer geliefde plek om te wonen, werken en recreëren.
Bij ons zijn de lijnen kort en is de sfeer informeel. Samen met inwoners, ondernemers, partners en bestuurders werken we met visie en ambitie aan actuele thema’s. Het werk neemt toe en op een aantal thema’s willen we sneller resultaat boeken. Daarom investeren we in onze organisatie. We zoeken nog meer bevlogen professionals.
Solliciteren
Ben je enthousiast? En je wil bij ons komen werken? Solliciteer dan direct! Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Simone Polman via 06 43 75 12 51 of simone.polman@heuvelrug.nl. Voor vragen over de inhoud van de functie kun je terecht bij Laura van Voorst via 06 28 24 18 72 of laura.vanVoorst@heuvelrug.nl.
De vacature staat open tot we de juiste kandidaat hebben aangenomen. Bij indiensttreding vragen wij om een ‘Verklaring Omtrent Gedrag’.
Simone Polman
Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met onze recruiter Simone Polman.

Acquisitie stellen wij niet op prijs.