Secretaris commissie bezwaarschriften
Als secretaris van de commissie bezwaarschriften krijg je veel ruimte om je werk op jouw manier aan te pakken. Ben jij een energieke jurist die graag schakelt tussen mensen, belangen en juridische vraagstukken? En werk je het liefst in een team waar humor, samenwerking en open communicatie vanzelfsprekend zijn? Dan kijken we ernaar uit om jou te ontmoeten!
- Locatie: Doorn/hybride
- Uur: 32-36
- Niveau: hbo-wo

Dit ga je doen
In onze gemeente behandelt een onafhankelijke commissie de bezwaarschriften. Jij zorgt samen met je collega-secretaris en een juridisch medewerker voor een soepel en professioneel verloop van de werkzaamheden van de commissie. Daarbij speel je een belangrijke rol in de verdere ontwikkeling van de informele aanpak. Een manier van werken waarbij persoonlijk contact en oplossingsgerichtheid centraal staan.
Jouw werkzaamheden
- De behandeling van bezwaarschriften coördineren, de aanpak beoordelen en een vlotte afhandeling bewaken
- Hoorzittingen voorbereiden, begeleiden en de uitkomsten vertalen naar heldere conceptadviezen voor de commissie
- Je bent de verbindende schakel tussen bezwaarmakers, commissieleden en vertegenwoordigers van onze gemeente
- Actief meedenken over kwaliteitsverbetering en vernieuwing. Waaronder de verdere invoering van de informele aanpak
- Je levert een zichtbare bijdrage aan de juridische kwaliteitszorg binnen de organisatie
Dit bieden wij
Wij bieden jou een afwisselende en verantwoordelijke functie in een betrokken en collegiaal team. Je bent onderdeel van het team Juridische Zaken, Openbare Orde en Veiligheid en Inkoop. Dit team valt onder het thema Koers, onze afdeling voor bedrijfsvoering. Het team bestaat uit adviseurs die de verschillende vakafdelingen binnen de organisatie adviseren. Ook de juridisch adviseurs en privacy officers maken deel uit van dit team.
Naast de inhoudelijke uitdaging krijg je volop ruimte om jezelf professioneel en persoonlijk verder te ontwikkelen.
Verder bieden wij
- Een brutomaandsalaris van maximaal € 5519 op basis van een 36-urige werkweek (schaal 10 Cao Gemeenten)
- Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% en 201,6 verlofuren op basis van een 36-urige werkweek
- De mogelijkheid voor hybride werken. En goede faciliteiten daarvoor
- Een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband
- Een goed bereikbaar gemeentekantoor in het centrum van Doorn
Bekijk vooral onze 7 pluspunten waarom je bij ons wilt werken.
Dit ben jij
Je hebt een afgeronde juridische opleiding (hbo of wo) en minimaal 3 jaar relevante ervaring bij de overheid. Bij voorkeur bij een gemeente. Je hebt brede kennis van verschillende rechtsgebieden binnen ons werkveld en ervaring met het secretariaat van een commissie bezwaarschriften. Je werkt plan- en projectmatig en past met gemak de informele aanpak toe.
Verder vragen wij
- Analytische scherpte, jij ziet snel de kern van een juridisch vraagstuk
- Een proactieve netwerker die graag samenwerkt aan concrete resultaten
- Communicatieve flexibiliteit, je stemt moeiteloos af op uiteenlopende gesprekspartners
- Gevoel voor de dynamiek van een politiek-bestuurlijke omgeving
Dit zijn wij
Utrechtse Heuvelrug is een groene en mooie gemeente met ruim 50.000 inwoners in zeven karakteristieke dorpen in een bosrijk landschap midden in het land. Het oude cultuurlandschap en het aangrenzende rivierengebied maken het plaatje compleet. Een zeer geliefde plek om te wonen, werken en recreëren.
Bij ons zijn de lijnen kort en is de sfeer informeel. Samen met inwoners, ondernemers, partners en bestuurders werken we met visie en ambitie aan actuele thema’s. Het werk neemt toe en op een aantal thema’s willen we sneller resultaat boeken. Daarom investeren we in onze organisatie. We zoeken nog meer bevlogen professionals. Jong of ouder, met veel ervaring of net afgestudeerd.
Solliciteren
Ben je enthousiast? En je wil bij ons komen werken?
Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met onze recruiter Simone Polman. Voor vragen over de inhoud van functie kun je terecht bij Marcel Haurissa (teamleider Juridische zaken, Openbare Orde en Veiligheid en Inkoop) via 06 28 23 58 19 of marcel.haurissa@heuvelrug.nl.
Reageren op deze vacature kan tot en met 1 december. Na deze datum ontvang je zo snel mogelijk een terugkoppeling op je sollicitatie.
De eerste gespreksronde is op 9 december en de tweede gespreksronde op 16 december. Houd je hier alvast rekening mee? Ben je verhinderd op de genoemde dagen? Solliciteer dan zo snel mogelijk en geef in je motivatiebrief aan wanneer je wel beschikbaar bent
Bij indiensttreding vragen wij om een ‘Verklaring Omtrent Gedrag’.
Simone Polman
Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met onze recruiter Simone Polman.

Acquisitie stellen wij niet op prijs.
